Premierul Marcel Ciolacu reacționează la intrarea în vigoare a ordinului privind reducerea gramajului și păstrarea prețului bunurilor de consum. Cunoscută ca shrinkflation, practica e tot mai des întâlnită la rafturile din România.
Premierul Marcel Ciolacu spune că legea protejează puterea de cumpărare a românilor
„Reducerea gramajului, dar păstrarea prețului produselor reprezintă, de fapt, o scumpire mascată și o înșelare a clienților.
O practică pe care, de astăzi, odată cu intrarea în vigoare a ordinului emis de ANPC, niciun comerciant nu o va mai putea folosi! Așa cum am promis, protejăm puterea de cumpărare a românilor cu venituri mici și medii, cei mai afectați de aceste practici înșelătoare!”, a scris Ciolacu pe Facebook.
Ordinul împotriva înșelătoriei la raft, numită shrinkflation, a intrat în vigoare, joi, după ce, zilele trecute, a fost publicat în Monitorul Oficial. iată ce ar trebui să facă cei care au același preț la produse cu gramaje reduse.
De acum înainte vom găsi în magazine etichete speciale în dreptul produselor care au gramaj mai mic, dar preț neschimbat. Ordinul pentru implementarea măsurii a intrat în vigoare de pe 11 octombrie. Acest ordin nu se aplică însă și comerțului online.
Toți operatorii economici vor fi obligați să semnaleze faptul că au pe raft un produs căruia i-a fost redus gramajul, dar ambalajul, forma, prezentarea și mai ales prețul au rămas aceleași. A apărut în Monitorul Oficial și modelul de etichetă.
Trebuie să apară fotografia produsului, cu mențiunea că gramajul sau volumul a fost redus, dar prețul a rămas același. Această etichetă trebuie menținută cel puțin 30 de zile din momentul în care a apărut schimbarea.
În cazul în care agenții economici nu se conformează, riscă amenzi între 1.000 și 10.000 de lei, dar și oprirea temporară de la comercializare a produselor cu abateri de informare până la remediere, respectiv informarea consumatorilor.