Proiectele majore care vizează județul Giurgiu continuă să se deruleze cu succes.
Tocmai ce am aflat că Autostrada București-Giurgiu a intrat în procedura de licitație, după ce documentația a fost transmisă Agenției Naționale pentru Achiziții Publice.
Vestea care ne bucură pe toți vine de la secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, potrivit căruia termenul de elaborare a Studiului de Fezabilitate este de 18 luni, urmând ca în cadrul acestuia să fie stabilite detaliile tehnice privind profilul, traseul, structura și conexiunile cu infrastructura rutieră existentă sau viitoare.
Autostrada care va lega capitala de Giurgiu este de o importanță majoră pentru infrastrucutra din România, însă impactul acestui proiect se va răsfrânge asupra întregii rețele naționale de tranzit mărfuri și călători dinspre și spre Europa de Vest.
În ceea ce privește structura autostrăzii va avea conexiune și cu autostrada București-Alexandria, putând, pe viitor, să facă parte din al doilea inel de autostradă de centura a Capitalei, cre se află la nivel de intenție.
Ca și structură, Irinel Scrioșteanu consideră că o structură de beton, precum a fost realizat și drumul de legătură dintre DN5 și Podul Prieteniei (drumul de beton pe care l-am dat în trafic în decembrie 2021, denumit și Autostrada Nemțească) este mult mai adecvată, întrucât:
- are rezistență la schimbări climatice: drumurile din beton sunt mai puțin afectate de temperaturile ridicate, neavând tendința de a se deforma din cauza sarcinii grele și a valorilor temperaturii, iar pe porțiunea aceasta avem un volum mare de mașini grele și tiruri care tranzitează teritoriul României dinspre și spre Vama Giurgiu;
- crește și sprijină economia locală și națională, întrucât nu va mai trebui să importăm bitum (în prezent, importăm 90%);
- întreținerea drumului este mai puțin costisitoare, deoarece betonul necesită intervenții mai rare decât asfaltul;
- are o durabilitate crescută
Licitația a fost lansată de Compania Națională de Investiții Rutiere #CNIR.