Lucrările pe secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești avansează într-un ritm accelerat, potrivit declarațiilor făcute sâmbătă de Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Constructorul austriac PORR a finalizat deja peste două treimi din forajul celor două tuneluri, totalizând 1.770 de metri din cei 2.700 de metri ai primului tunel veritabil de autostradă din România, situat pe sub Dealul Momaia, în județul Argeș.
„Mă aflu pe șantierul secțiunii Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești A1, unde verific progresul lucrărilor pentru primul tunel rutier de pe acest drum de mare viteză. Sunt bucuros să văd că forajul a depășit două treimi din lucrările planificate pentru tuneluri”, a declarat Scrioșteanu, într-un mesaj publicat pe Facebook.
Progresul forajului pentru tunelurile Daniela și Alina
Tunelurile sunt parte esențială a secțiunii 4 a autostrăzii, iar lucrările se desfășoară conform planului. Astfel, până în prezent, au fost forați:
- 940 de metri în Tunelul Daniela (sensul de mers Sibiu – Pitești);
- 830 de metri în Tunelul Alina (sensul de mers Pitești – Sibiu).
Pe lângă forajul tunelurilor, antreprenorul a început deja lucrările pentru radierul Tunelului Alina, finalizând aproximativ 550 de metri din această etapă.
Stadiul general al lucrărilor: peste 50% finalizate
Secretarul de stat a precizat că progresul total al lucrărilor pe acest șantier a depășit 50%, ceea ce oferă speranțe că secțiunea 4 a autostrăzii ar putea fi deschisă circulației înainte de termenul contractual din 2027. Conform estimărilor actuale, este posibil ca la finalul anului 2025 să se poată circula neîntrerupt pe Autostrada Sibiu – Pitești, de la Pitești până la Tigveni, cu mult înainte de termenul oficial.
Detalii despre contract și finanțare
Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a fost semnat în noiembrie 2021, având o durată totală de 60 de luni, din care 16 luni au fost alocate proiectării, iar 44 de luni pentru execuția propriu-zisă a lucrărilor. Valoarea contractului este de 1,678 miliarde de lei, fără TVA, iar finanțarea provine din Programul Transport (PT).
Secțiunea Tigveni – Curtea de Argeș, cu o lungime de 9,86 kilometri, este una dintre cele mai complexe porțiuni ale Autostrăzii Sibiu – Pitești, din cauza necesității construcției tunelurilor și a altor structuri de infrastructură specifice terenului dificil din zona montană.