Cum i-a mințit Nicolae Barbu pe giurgiuveni preț de două mandate
În 2012, când giurgiuvenii l-au ales primar pe Barbu cu un număr impresionant de voturi, au făcut-o pentru că se simțeau sufocați de administrația condusă de Lucian Iliescu, de modul dictatorial în care erau tratați locuitorii și de derapajele create de puterea deținută prea mult timp.
Dar Iliescu i-a lăsat ”moștenire” un oraș cât de cât sistematizat, curat, cartiere scoase la lumină după ani de noroaie, trotuare refăcute, parcuri îngrijite.
Singurele lucruri importante rămase în Giurgiu după cele două mandate ale lui Barbu sunt: un cimitir nou (al lui), un hotel nou (al lui), 50 de ha de teren în proprietate(a lui). În rest, paragină, mizerie, gropi…
Pe hârtie, însă, era un Paradis în devenire, cu terenuri de sport, grădini luxuriante, porturi la Dunăre, zone de agrement, bulevarde și străzi impecabile, etc, etc, toate puse pe machete de colegii de arhitectură ai fiicei sale. Machete, holograme, planșe colorate, în timp ce realitatea era crâncenă.
Iată câteva dintre promisiunile pe care le livra în campania din 2016 pentru al doilea mandat legate de o mai bună mobilitate urbană.
Citiți și vedeți câte regăsiți în realitate în 2020:
●vor fi achiziţionate 6 mijloace nepoluante de transport public – autobuze electrice 2.2 Proiectul “Fluența sistemului de transport nepoluant prin creşterea capacităţii de circulaţie” – 16 milioane euro
●vor fi asfaltate străzile pe unde circulă mijloacele de transport în comun, în urma căruia un număr mare de străzi cu o lungime totală de 21 Km vor fi modernizate.
●vor fi modernizate 122 străzi din vestul oraşului, cuprinse între Șos Sloboziei – Alexandriei – Ghizdarului – Bălănoaiei – Cărămidari – Negru-Vodă – Ramadan – cu o lungime de 34 km.
● realizarea de trotuare continue şi în zona intersecţiilor cu străzi secundare, astfel că la trecerea de la o stradă secundară la una principală, conducătorul auto va da prioritate pietonilor, întâlnind o trecere supraînălţată. Treceri de pietoni clasice (semaforizate) vor exista doar la nivel de strada principală.
●Prin realizarea proiectului va creşte gradul de siguranţă a cetăţeanului, în contextul creşterii mobilităţii acestuia. Astfel se va crea o reţea de siguranţă care va uni toate grădiniţele, şcolile, liceele și principalele instituții din municipiu.
● vor exista piste pentru biciclete pe toate străzile principale care intră în oraş şi asigură interconectivitate cu localităţile învecinate.-Șos Bucureşti, 5,2 km de la Remuș – până în centru la Turnul cu ceas.-Șos Sloboziei aproximativ 4,5 (de la centură) până la Turnul cu ceas.-Șos Alexandriei aproximativ 3,7 km (de la sos centură) până la Turnul cu ceas.-Șos Ghizdarului aproximativ 2 km (de la sos centură) până la Turnul cu ceas.-Șos Bălănoaia aproximativ 3 km (de la sos centură) până la Strada Ramadan- Inel de legătură – Sos Sloboziei- Şoseaua Alexandriei – Şoseaua Ghizdarului 1,3 km. TOTAL: 19 Km.
Așa sunau promisiunile pe care le făcea Nicolae Barbu în 2016, cu gândul la un al doilea mandat și sunt doar o parte a poveștilor livrate care s-au transformat, la finalul celor opt ani de mandat, în promisiuni neonorate.
Dacă ar fi să-l credem că cele promise au fost onorate, logica ne obligă să credem și că Adrian Anghelescu chiar n-a mai avut nimic de făcut după cele două mandate ale lui Barbu care a lăsat un oraș ”modern, verde, sigur, sănătos, cultural și educat”.
P.S Sincer, partea cu educatul nu prea am înțeles-o!