Crima organizată din România (2)
Așa cum am menționat în numărul nostru anterior în primul articol dintr-o serie consacrată acestui fenomen grav care prejudiciază deosebit de mult societatea românească, eficiența unora dintre activitățile de criminalitate organizată în România este asigurată de implicarea în respectivele activități a unor persoane care își desfășoară activitatea profesională în cadrul autorităților publice și al instituțiilor publice.
Acele persoane la care facem referire sunt numite și își desfășoară activitatea profesională în funcții publice, beneficiind în afară de drepturile bănești de natură salarială și de alte drepturi conexe, ca urmare a faptului că se află în serviciu public, însă în mod concret ele ori nu îți îndeplinesc atribuțiile de serviciu, ori și le îndeplinesc în mod defectuos, conduita lor incorectă având ca scop și ca rezultat, sprijinirea activităților infracționale desfășurate de anumite persoane, a activităților grupurilor infracționale organizate din care fac parte acestea ori este vorba de inițierea sau constituirea unor astfel de grupuri ori aderarea la acestea.
Acest tip de activități desfășurate cu implicarea unor persoane care sunt numite pe funcții publice, nu doar că se remarcă prin rezultatele lor deosebit de grave, ci au tendința de a face parte din existența de zi cu zi a românilor cărora reprezentanții actualei clase politice care guvernează România, le explică că traiul lor, din ce în ce mai greu, nu poate fi îmbunătățit deoarece statul nu are bani.
Referitor la această susținere care este repetată ca o mantră de către indivizi îmbuibați, plini de avantaje necuvenite, este de menționat că are rolul de a acoperi adevărul despre modul în care s-a ajuns la această situație, respectiv de ce nu are statul bani, deși nivelele de impozitare și taxare a companiilor și persoanelor fizice în România, se află la nivele insuportabil de ridicate.
Răspunsul la această întrebare este acela că politicienii care au guvernat și cei care guvernează în prezent România, constituiți în grupuri infracționale organizate prezentate publicului drept partide politice, au reușit ca printr-o extrem de proastă administrare a statului, abuzuri, nepotisme, furturi, delapidări și corupție, să distrugă patrimoniul acestuia și să îl ducă la un înalt grad de îndatorare.
Dumitru BUZATU președintele Consiliului Județean Vaslui și Ionel ARSENE președintele Consiliului Județean Neamț ambii implicați în mod notoriu și indubitabil în activități de corupție derulate pe o perioadă lungă de timp, constituie dovada că reprezentanții din administrația publică a actualei clase politice, sunt unele dintre persoanele datorită cărora România nu are bani pentru a-și îndeplini obligațiile către pensionari, pentru a asigura condiții civilizate pentru pacienți în unitățile medicale, condiții pentru elevi în unitățile de învățământ și o salarizare corespunzătoare pentru personalul didactic.
Cei doi infractori menționați, persoane cu vechime în administrația publică și în activități ilicite care au prejudiciat statul, au fost perioade lungi de timp în poziția de a influența și decide numirea în funcții publice de conducere a numeroase persoane, inclusiv în funcții de secretari de stat și miniștri și sunt autori ori inspiratori ai numeroase decizii despre care există informații și suspiciuni întemeiate că au fost generatoare de foloase necuvenite pentru ei și/sau pentru alte persoane.
În mod cert aceste persoane care nu reușesc să impresioneze prin pregătirea și valoarea lor personală, au acționat în mediul administrativ și în cel politic fiind cunoscuți drept membri ai echipei de conducere a Partidului Social Democrat și parteneri și sprijinitori ai foștilor președinți ai P.S.D., inclusiv ai actualului prim-ministru Ion-Marcel CIOLACU.
Conform unui vechi proverb românesc ,,Cine se aseamănă se adună, se adună” iar având în vedere că cei doi infractori notorii, s-au adunat atât cu Liviu-Nicolae DRAGNEA cât și cu Ion-Marcel CIOLACU, ai căror colaboratori apropiați au fost, concluziile sunt ușor de tras.
Celor interesați despre momentul când actualul premier și președinte al Partidului Social Democrat se va alătura trio-ului de ,,penali”, pentru a-l transforma în cvartet penal, nu li se poate da un răspuns exact, dar în spațiul public sunt vehiculate informații conform cărora o astfel de eventualitate are un mare potențial de realizare, iar evenimentul respectiv nu ar mira prea multă lume.
Despre cei aflați în poziții de tipul celor ocupate în perioada comiterii faptelor pentru care au fost urmăriți penal iar unii condamnați definitiv, în zonele administrative și domeniile de activitate în care acționau și pe care le controlau prin exercitarea influenței politice pe care o aveau, au apărut, uneori fără legături aparente cu ei, alți indivizi cu preocupări infracționale care au prejudiciat statul cu sume mari de bani.
Despre unii dintre ei se comentează în mod negativ cu privire la relațiile pe care le aveau cu respectivii decidenți din zona în care locuiau și derulau activități infracționale, reținerea manifestată de către funcționarii din instituțiile cu atribuții de control și a celor de aplicare a legii față de aceste persoane fiind de natură să constituie o dovadă a sprijinului și/sau protecției de care acestea au beneficiat sau beneficiază și pe care mulți o pun pe seama faptului că în favoarea lor ca indivizi și a activităților lor infracționale a fost și/sau este exercitată influența politică a celor la care am făcut referire.
Un astfel de caz este al unui individ din fostul teritoriu de vânătoare al ,,baronului roșu” condamnat pentru infracțiuni de corupție, fugarul Ionel ARSENE, despre care se afirmă că există legături între el și exercitarea de către fugar a influenței în favoarea acestuia.
Personajul pe nume Ionel ANECHITEI este cunoscut de foarte mulți ani ca fiind implicat în activități infracționale în domeniul economic, posedă numeroase relații între polițiștii din cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Neamț și între funcționarii cu atribuții de control fiscal, care au avut față de el o atitudine binevoitoare și tolerantă, în condițiile în care preocupările sale aveau și au caracter de notorietate.
Este de remarcat faptul că despre el nu se cunoaște să fi desfășurat vreo activitate lucrativă generatoare de venituri licite, deși standardul său de viață este unul deosebit de ridicat, în afară de autovehiculele pe care le utilizează și de imobilul pe care îl deține, acesta cheltuind sume foarte mari de bani care nu au o proveniență licită și care cu greu se poate face dovada că le-a deținut și cheltuit.
Rulajul sumelor de bani deținute de-a lungul timpului de către acest personaj, care la fel ca Ionel ARSENE nu reușește să impresioneze nici prin nivelul pregătirii, nici prin calitatea abilităților lucrative, ori printr-o inteligență sclipitoare, constituie un indiciu clar al comiterii de infracțiuni grave, aspect de care însă polițiștii din Orașul Târgu Neamț și cei din Județul Neamț, nu par a fi interesați.
Într-un oraș mic cum este Târgu Neamț orice persoană care risipește bani în mod ostentativ, atrage atenția membrilor comunității și în mod normal, dacă nu există interese contrare atribuțiilor de serviciu, polițiștilor despre care este cunoscut că au obligația legală de a lua act despre astfel de situații.
La Târgu Neamț nu există indicii că perioade lungi de timp polițiștii ar fi fost interesați să își exercite atribuțiile de serviciu pentru verificarea a ceea ce membrii comunității locale vedeau, respectiv că Ionel ANECHITEI afișa un comportament ostentativ, sfidător și nu de puține ori agresiv la adresa unora dintre persoanele cu care interacționa și afirma că îi va determina pe reprezentanții unor autorități publice și instituții publice să acționeze împotriva acestora.
Un asemenea tip de comportament din partea unui individ despre care era de notorietate că nu desfășoară activități lucrative și are activități vizibil dubioase, este greu să nu atragă atenția într-o comunitate de dimensiuni mici și este imposibil ca polițiștii să nu ia cunoștință despre astfel de manifestări care constituie un indicator al unor preocupări ilicite, de obicei unele de natură infracțională.
În cazul acestuia însă, între luarea la cunoștință despre existența acestei situații și exercitarea cu onestitate și profesionalism a atribuțiilor de serviciu, există pauze mari de timp, deși individul era cunoscut de către polițiști fiind în anturajul lor.
Despre Ionel ANECHITEI este cunoscut că împreună cu soția lui Iuliana ANECHITEI este posesor și utilizator al autoturismelor marca Volkswagen Tuareg de culoare verde metalizat cu numerele de înmatriculare NT77BAX, NT76BAX și NT34BAX, un autoturism marca AUDI de culoare albă, autoutilitarele carosate cu numărul de înmatriculare NT19BAX și NT10GSA, autoutilitara dubă cu numărul de înmatriculare NT28GSA, un autoturism marca SMART, un autoturism marca AUDI de culoare albă, iar anterior au mai deținut un autoturism marca Mercedes de culoare gri metalizat.
Despre cei doi mai este cunoscut faptul că, sunt proprietarii unei case de locuit în suprafață de 343 mp, realizată în condiții de calitate premium, deși despre niciunul nu se cunoaște că ar putea să justifice din punct de vedere legal acumulările vizibile de bunuri și valori pe care le dețin.
Aspectul cel mai interesant este însă acela că Iuliana ANECHITEI posedă obligații Fiscale/Bugetare de aproximativ 26 milioane lei, iar funcționarii din instituțiile cu atribuții fiscale, nu și-au îndeplinit atribuțiile profesionale pentru a acționa în scopul de a recupera aceste sume.
Ar mai fi de adăugat că prejudiciile produse de către cei doi soți menționați, nu ar fi fost posibile în condițiile în care funcționarii din instituțiile cu atribuții fiscale și polițiștii și-ar fi îndeplinit în mod corect și eficient atribuțiile de serviciu.
La cele deja menționate precizăm că în spațiul public sunt vehiculate informații nu doar despre protejarea activităților infracționale ale celor doi soți de către funcționari polițiști, ci există și date concrete despre implicarea în beneficiul acestora a unui polițist în activitatea de dobândire, deţinere și transfer de bunuri, pentru disimularea provenienţei, proprietăţii ori a drepturilor asupra acestora, cunoscând că provin din săvârşirea de infracţiuni.
Aceste fapte păgubitoare pentru interesele statului roman sunt comise într-un județ în care activitatea infracțională a unuia dintre foștii asociați politici ai lui Liviu-Nicolae DRAGNEA și Ion-Marcel CIOLACU, respectiv Ionel ARSENE, a fost constatată în mod definitiv de către instanța de judecată, în spațiul public fiind vehiculate informații despre relațiile dintre acest fost ,,baron roșu” și soții ANECHITEI și protejarea de către el a activității pe care mulți o văd ca fiind în mod indubitabil ca fiind de natură infracțională a acestora.
În condițiile în care din poziția lui de prim-ministru al Guvernului României, Ion-Marcel CIOLACU se plânge că este nevoie de bani la buget și amenință populația României cu declanșarea a tot felul de acțiuni neconstituționale împotriva cetățenilor acestui țări, în scopul de a aduna bani, este cel puțin deplasat să nu se aibă în vedere modul în care funcționarii cu atribuții de control fiscal, nu și-au îndeplinit, ori și-au îndeplinit în mod defectuos atribuțiile de serviciu.
Fiind vorba despre persoane potențial aflate în relații cu fostul său asociat politic Ionel ARSENE cu care a apărut împreună în imagini de la numeroase activități, este posibil să existe o reținere în a dezvolta subiectul acesta, însă în mod cert există un interes public major pentru a se înțelege cum anume este posibil ca instituțiile publice să nu aibă o activitate eficientă în astfel de situații și să permită derularea pe perioade lungi de timp a unor activități de prejudiciere a statului.
Este de remarcat că aceste activități de prejudiciere a statului prin comiterea de infracțiuni de înșelăciune în formă continuată și înșelăciune cu cosecințe deosebit de grave, fals în înscrisuri sub semnătură privată, fals informatic și uz de fals au fost derulate fără fereală, într-un județ în care ,,baronul roșu” Ionel ARSENE, condamnat definitiv pentru comiterea de infracțiuni de corupție, se apreciază că a avut posibilitatea reală de a asigura protecția lui Ionel ANECHITEI și a complicilor acestuia.
Indiferent de ce anume se va stabili cu ocazia unor eventuale cercetări, este evident că atât angajații Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cât și funcționarii polițiști care și-au desfășurat activitatea în Județul Neamț, prin modul lor de îndeplinire a atribuțiilor lor de serviciu, nu doar că au făcut posibilă crearea unui prejudiciu foarte mare de către Ionel ANECHITEI și a complicii acestuia, dar nici nu au acționat pentru recuperarea acestuia.
Încercând să obținem un punct de vedere cu privire la aceste informații din partea Ministerului Afacerilor Interne-Direcția Generală Anticorupție, Inspectoratului General al Poliției Române și Agenției Naționale de Administrare Fiscală, instituțiile menționate nu au comunicat în timp util un răspuns.
Într-un viitor material vom menționa cum anume a fost realizat cu ajutorul unui polițist, transferul de bunuri aparținând lui Ionel ANECHITEI și soției lui Iuliana ANECHITEI care posedă obligații Fiscale/Bugetare de aproximativ 26 milioane lei, pentru a crea o aparență de legalitate a provenienței acestora și cine este acesta.