Polițiști în acțiune (5)
Continuând seria dezvăluirilor referitoare la aspectele sesizate în materialul intrat în posesia redacției publicației naționale de informații și atitudine ,,Atac la persoană”, publicăm un nou fragment din acesta, în care este descris modul de operare al unor polițiști care ar fi acționat la solicitarea unei persoane fără calitate specială, pentru ca în schimbul unei/unor recompense bănești, să constate comiterea unei infracțiuni de către o altă persoană fără calitate specială.
Ceea ce este deosebit de interesant e faptul că cele două persoane fără calitate speciale sunt cunoscute ca având o proastă reputație în societate și preocupări infracționale constatate de către organele judiciare iar relațiile polițiștilor cu astfel de persoane de la care acceptă recompense bănești pentru a acționa la solicitarea și în beneficiul acestora, într-un sistem de comandă în care polițiștii sunt executanții, ridică mari semne de întrebare cu privire la corectitudinea sistemului polițienesc în ansamblul său.
Ceea ce este prezentat că s-a întâmplat la Iași, este un exemplu a ceea ce se poate întâmpla oriunde în România, interlopii folosind contra cost polițiști pentru a acționa împotriva rivalilor lor din mediul infracțional.
Se poate susține că atât timp cât polițiștii recompensați în mod neoficial de către unii infractori, acționează împotriva altor infractori, situația ar putea fi considerată tolerabilă, însă potrivit a numeroase informații care sunt vehiculate, la Iași polițiștii de mult timp nu mai acționează la comanda infractorilor doar împotriva infractorilor.
Din transcrierea convorbirii purtate între cei doi interlocutori menționați mai jos, rezultă și existența unei practici de a sesiza aspecte nereale pentru a se justifica dispunerea de măsuri de monitorizare de către structuri informative, șocantă fiind ușurința cu care se făcea acest lucru.
Vă urăm lectură plăcută.
,,Natura modului de lucru al membrilor grupurilor infracționale organizate cu polițiștii care acționau în interesul lor rezultă inclusiv din transcrierea interceptării comunicărilor telefonice aflate la Dosarul 2682/99/2007, așa cum este redat procedural.
Data 2 septembrie 2005, ora 12:26 – Discutie purtată între liderul interlop din Iași Tiberiu Francisc CRISTODORESCU (TFC) si Sorin CRIVĂȚ, consilier-sef la Oficiul Participatiunii Statului si Privatizarii in Industrie din cadrul Ministerul Economiei si Comertului la acea data (SC),
,,TFC: Da’ hai sa-ti spun eu cum a fost. I-a luat Ovidiu, si pe urma m-am dus la aia de la Circulatie si le-am spus: «cum l-ati prins?» Am dat premiu 1.000 de euro, si aveam patru care il cautau. Plus ca trebuia sa ajung la ei sa vad care l-a prins. Mi-a trimis mesaj: «L-am luat pe sovietic».
SC: Sa-ti spun de ce. Pentru ca eu vreau sa fac luni raport, sa spun ca exista indicii cum ca acesta ar vrea sa mituiasca politistii acuma, si dau eu doua-trei
TFC: Da…
SC: Ca sa-l scoata afara. Intelegi? Pentru ca in momentul in care fac raportul si fac chestia aia imediat SRI-ul si 962…
TFC: Il pune sub ascultare.”
Data 14.11.2005, ora 10.28 – Tiberiu Francisc CRISTODORESCU și Sorin CRIVĂȚ.
,,SC: Sa vedem unde-l baga, ca vorbesc cu nenea Besa de la Jilava.
SC: Besa e Directorul Penitenciarului Jilava si o sa vedem cu el sa….
TFC: A vorbit cu Puiu la Bacau, si eu la Iasi, daca e pentru a-l hali de viu. Eu sponsorizez jumatate de penitenciar. Care spune ca l-a f… pe Vasile primeste premiu familia.
SC: Da, lasa ca o sa-l aranjez pe Vasile in fiecare zi.”
Este extrem de relevant că din discuțiile lor rezultă implicarea polițiștilor în îndeplinirea planurilor interlopului, contra unor recompense bănești acordate pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, dar după modelul contractelor deschise lansate în mediul mafiot, folosirea serviciilor de informații în atacarea adversarilor, prin sesizarea chiar nereală a unor infracțiuni și organizarea torturării adversarilor în unitățile penitenciare, cu complicitatea unor funcționari inclusiv a unora cu funcții de conducere din cadrul acestora.
Pornind de la inițierea de dosare pe motive mai mult sau mai puțin reale, continuând cu efectuarea de cercetări neprocedurale, unele părtinitoare și care au ca scop incriminarea unor persoane pentru fapte pe care nu le-au săvârșit, luarea de măsuri procedurale nejustificate împotriva unor persoane, organizarea de acțiuni ilegale în mediul penitenciar sau aresturile preventive, protejarea sau implicarea activă în activități de contrabandă și trafic de produse din tutun, preluarea unor active în condiții ilegale, se vede un peisaj în care polițiștii sunt implicați în comiterea de infracțiuni iar activitățile lor oficiale sunt afectate de grave suspiciuni de partizanat pe motive de cointeresare financiară!”