Polițiști în acțiune (2)
După primul episod al seriei de dezvăluiri despre implicarea unor polițiști în activitățile de fraudare a bugetului de stat prin contrabandă și operațiuni ilicite cu produse din tutun ce provin din contrabandă, continuăm prezentarea unui nou fragment din materialul în posesia căruia a intrat redacția publicației naționale de informații și atitudine ,,Atac la persoană” și care semnalează modul în care a fost inițiat grupul infracțional organizat care, așa cum rezultă din sesizarea primită, realizează activități de amploare în domeniul la care se face referire.
Pentru a elimina de la început orice posibilă susținere că este necesar să fie luată în calcul o eventuală prezumție de neimplicare a polițiștilor în activitățile de contrabandă și cele conexe acesteia, evidențiem că paza frontierei României se află în responsabilitatea polițiștilor de frontieră care au dotarea și personalul necesare îndeplinirii atribuțiilor de serviciu, fiind salarizați pentru îndeplinirea corespunzătoare a acelor atribuții.
Orice produs care este introdus în România prin contrabandă, nu a putut ajunge pe teritoriul national decât trecând prin zona aflată în responsabilitatea polițiștilor de frontier, fapt care conduce la concluzia logică că unii dintre ei și-au îndeplinit în mod necorespunzător atribuțiile de serviciu, motivele acestei îndepliniri necorespunzătoare putând fi ușor de suspectat.
Vă urăm lectură plăcută.
,,În acest timp, grupurile infracționale organizate care sunt protejate, și-au mărit anvergura activităților desfășurate, influența și ,,cota de piață”, cifra de afaceri și valoarea activelor deținute, singurele momente de deranj fiind reprezentate de activitățile unor polițiști care din eroare sau necunoștință de cauză au realizat vreo activitate de constatare, ori acțiunile altor polițiști care în mod conștient au efectuat constatări de infracțiuni la cererea și în beneficiul unor grupuri infracționale concurente.
Pentru corecta înțelegere a situației și a modului în care aceasta a evoluat în timp, ajungând în stadiu de metastază a sistemului, este de explicat cum au început aceste activități extrem de profitabile și cu mare continuitate în timp.
Începând cu anul 2000, mai mulți polițiști din structurile de combatere a crimei organizate din România, au inițiat și constituit un grup infracțional organizat transfrontalier de natură polivalentă, specializat în săvârșirea infracțiunilor de contrabandă în formă continuată în modalitatea ajutorului şi a înlesnirii la introducerea în ţară prin orice mijloace, a bunurilor sau mărfurilor, prin alte locuri decât cele stabilite pentru control vamal, colectare, deținere, preluare, depozitare, în afara antrepozitului fiscal de produse accizabile fără a fi marcate sau marcate necorespunzător, predare, desfacere și vânzare a bunurilor sau a mărfurilor care trebuie să fie plasate sub un regim vamal, cunoscând că acestea provin din contrabandă sau sunt destinate săvârșirii acesteia, evaziune fiscală în formă continuată, divulgare a informațiilor secrete de serviciu sau nepublice, spălare a banilor și favorizarea făptuitorului, abuz în serviciu, fals intelectual și alte infracțiuni comise în legătură cu infracțiunile de bază ale grupului, având ca scop strângerea unor importante sume de bani.
Contrabanda cu produse accizabile, îndeosebi tutun şi ţigări de provenienţă ucraineană și moldovenească, reprezintă principala forma de manifestare a infracţionalităţii transfrontaliere la graniţa cu Ucraina și la cea cu Republica Moldova. Țigările de proveniență extracomunitară traficate, sunt trecute peste „frontiera verde” cu Republica Ucraina inclusiv peste râul Prut, prin locuri stabilite anterior, situate pe raza județului Suceava, beneficiind în acest sens și de sprijinul unor polițiști de frontieră cât și prin punctele de control a traficului de frontieră și prin afara acestora, printr-o diversitate de moduri de lucru și metode ilicite eludându-se în acest fel plata accizelor şi a celorlalte taxe aferente, datorate bugetului consolidat al statului. Polițiștii de frontieră atât ucraineni cât și români pe segmentul lor de activitate infracțională colaborează cu traficanții și au rolul de a le furniza liderilor grupării informații cu privire la dispunerea patrulelor pe sectoarele de frontieră și la intervalele orare în care sunt executate misiunile pe fiecare segment de frontieră în parte, eliberând astfel culoarele de graniță pretabile pentru introducerea în țară și preluarea mărfii de contrabandă, pentru modul defectuos de îndeplinire a atribuțiilor lor de serviciu și participarea la săvârșirea infracțiunii de contrabandă, primind sume mari de bani ca mită.
Activitățile infracționale sunt ușurate de lipsa barierei de comunicare, persoanele implicate fiind cunoscătoare deopotrivă a limbilor română şi ucraineană.”