Mihăiță Ursu – director general al companiei TAROM începând cu data de 4 ianuarie 2022 – a fost demis de Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
Potrivit surselor Gândul, decizia lui Sorin Grindeanu a fost luată acum două ore, iar noul director general interimar al Companiei TAROM este Costin Iordache, fost director financiar TAROM. Astfel, Costin Iordache devine cel de-al cincilea director general interimar al TAROM în ultimii trei ani.
Mihăiță Ursu – inginer geodez și specialist în vânzări de țiglă metalică a mai ocupat, de altfel, funcția de director al companiei în perioada iunie 2020 – iunie 2021.
Fostul director general al TAROM a fost acuzat, printre altele, și de faptul că a încercat să elimine angajații „incomozi” care s-ar fi opus, constant, deciziilor sale.
Consiliul de Administraţie l-a nominalizat pe Mihăiţă Ursu în funcţia de director general în contextul în care operatorul aerian naţional se află în plin proces de transformare, demarat la începutul anului 2020, o dată cu accesarea împrumutului de salvare ca urmare a pre-notificării la Comisia Europeană a unui ajutor de stat de restructurare.
Potrivit informațiilor publicate pe site-ul TAROM, directorul general Mihăiță Ursu avea un salariu brut de 37.000 lei/lună.
„Remunerația brută a Directorului General are valoarea de 37.000 lei/lună, cu respectarea art. 38, alin. 1 din OUG 109/2011 privind guvernanta corporativă a întreprinderilor publice, cu completările si modificările ulterioare”.
În ultimii ani, compania de stat TAROM a fost condusă de:
- George Barbu (2019-2020)
- Mihăiță Ursu (2020-2021)
- Cătălin Prunariu (2021-2022)
- Mihăiță Ursu (2022-2023).
Mihăiță Ursu, acuzat că a vrut să pună în practică o „concediere colectivă mascată”
De la bun început, numirea lui Mihăiță Ursu la conducerea TAROM a ridicat numeroase semne de întrebare, iar planul de restructurare a fost contestat. Gândul a prezentat, în exclusivitate, informații-bombă care transmiteau că așa-zisul plan de restructurare al companiei ar fi fost cusut cu „ață albă”.
Mihăiță Ursu, directorul general TAROM, era acuzat că intenționează să pună în practică, sub „umbrela” planului de restructurare, „o concediere colectivă mascată” și, mai mult, ar dori să îndrepte un deget acuzator către Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.
„Directorul General TAROM are un plan de restructurare a companiei prin reducerea cheltuielilor, dar este – de fapt și de drept – o concediere colectivă mascată. Acesta nu este un plan de restructurare, fiindcă reducerea cheltuielilor nu înseamnă să dai oameni afară și să-i reangajezi.
În fața reprezentanților sindicatului, directorul general Mihăiță Rusu dă vina pe ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, și spune că acesta este de vină, nu el. Dar este o aberație, el este principalul vinovat. Managerul trebuia să își asume planul de restructurare a companiei, nu ministrul, Sorin Grindeanu de-abia acum află…
Cu acest plan de restructurare a companiei TAROM, Mihăiță Ursu vrea să păcălească, pur și simplu, Comisia Europeană și Guvernul României pentru a primi ajutor de stat. Vezi Doamne, el are o condiție de la Comisia Europeană, respectiv «dacă veniți cu un plan de restructurare, atunci primiți banii. Dacă nu, nu…»”, au precizat, pentru GÂNDUL, surse din compania TAROM.
Foarte grav este că – potrivit surselor Gândul – directorul general al companiei TAROM ar fi intenționat să concedieze personal de zbor, cu toate că activitatea companiei a fost și este susținută, în proporție de 90%, chiar de aceștia.
Personalul de zbor TAROM „produce bani pentru companie” și, cu toate acestea, avea „salariile cele mai mici”.
„Directorul General TAROM spune, explicit, că va da oameni afară și îi va reangaja, în anumite condiții, mai puțin 19, pe care «îi avem de mătrășit». Spune că mătrășește 19 persoane. Aceasta nu este o atitudine de manager. Dar, dincolo de asta, este ilegal ceea ce face el.
Ceea ce este foarte grav rezidă din faptul că Directorul General TAROM dă afară din personalul de zbor. Or personalul de zbor, în aviație, reprezintă aproximativ 90% din activitate. Mihăiță Ursu vrea să dea afară personal de zbor, care – în ultimă instanță – produce bani pentru companie și nu vrea să dea afară din persoanele care stau degeaba prin birouri. Tot felul de pile… Mai mult de atât, personalul de zbor al companiei TAROM are salariile cele mai mici, deci nu este nicio restructurare logică. Fiindcă nu reduce posturi cu cheltuieli mari. Totul este făcut de fațadă…
Din posturile care sunt sub el, spre exemplu, purtătorul de cuvânt are un salariu cât patru stewardese, iar directorul general TAROM preferă să dea patru stewardese afară, acestea producând bani pentru companie prin cursele pe care le fac. Dar nu-și dă afară propriul purtător de cuvânt”, au precizat sursele Gândul din cadrul companiei TAROM în luna aprilie a acestui an.